TAI CHI – BENEFICII

Tai chi este o formă de exercițiu care își are originea în tradiția chineză. Este o ramură a artelor marțiale și constă în mișcări lente și respirații profunde. Tai Chi are multe beneficii fizice și emoționale.

1. Reduce stresul

Unul dintre principalele beneficii ale tai chi-ului este abilitatea sa de a reduce stresul și anxietatea. În 2018, un studiu a comparat efectele tai chi asupra anxietății asociate stresului, cu exercițiile tradiționale. Studiul a inclus 50 de participanți. Cercetătorii au descoperit că tai chi a avut aceleași beneficii pentru gestionarea anxietății legate de stres, ca și exercițiul fizic. Deoarece tai chi include și meditatia și respiratia concentrată, cercetătorii au remarcat faptul că tai chi poate fi superior altor forme de exerciții pentru reducerea stresului și a anxietății. Cu toate acestea, este nevoie de un studiu mai amplu. Tai chi este foarte accesibil și are un impact mai redus decât multe alte forme de exerciții fizice. Cercetătorii au descoperit că este sigur și ieftin, deci poate fi o opțiune bună dacă suferiți de anxietate asociată stresului.

2. Îmbunătățește dispoziția

Tai chi poate ajuta la îmbunătățirea stării de spirit dacă sunteți deprimat sau anxios. Studiile sugerează că practicarea regulată a tai chi poate reduce simptomele de anxietate și depresie. Se crede că respirațiile și mișcările lente și atente au un efect pozitiv asupra sistemului nervos și asupra hormonilor care reglează starea de spirit. Cercetările suplimentare dovedesc o legătură clară între tai chi și spirit.

3. Un somn mai bun

Practicarea tai chi vă poate ajuta să aveți un somn mai liniștit. A fost realizat un studiu cu tinerii adulți anxioși, în care li s-au prescris două clase de tai chi în fiecare săptămână, timp de 10 săptămâni. Pe baza rapoartelor participanților, indivizii care au practicat tai chi au înregistrat îmbunătățiri semnificative ale calității somnului comparativ cu cei din grupul de control. Același grup a prezentat, de asemenea, o scădere a simptomelor lor de anxietate. Tai chi poate îmbunătăți somnul și adulților mai în vârstă. Într-un studiu publicat în 2016, cercetătorii au descoperit că două luni de clase de tai chi de două ori pe săptămână au rezultat un somn mai bun la adulții in vârstă.

4. Reduce durerea cauzată de artrită

Într-un studiu pe scară mică din 2010, 15 participanți cu poliartrită reumatoidă (RA) au practicat tai chi timp de 12 săptămâni. La sfârșitul studiului, participanții au raportat mai puține dureri și îmbunătățiri semnificative asupra mobilității și echilibrului.

Un studiu mai amplu, a ajuns la rezultate similare la persoanele cu osteoartrita genunchiului (OA). În acest studiu, 40 de participanți cu OA au practicat 60 de minute de tai chi, de două ori pe săptămână, timp de 12 săptămâni. În urma studiului, participanții au raportat o reducere a durerii și o îmbunătățire a mobilității și a calității vieții.

În comparație cu terapia fizică, tai chi a fost, de asemenea, descoperit ca fiind la fel de eficace în tratamentul artritelor.

Dacă sunteți diagnosticat cu artrită, discutați cu medicul înainte de a începe tai chi. Este posibil să aveți nevoie să faceți versiuni modificate ale unor mișcări.

Share

4 comentarii la „TAI CHI – BENEFICII

  • aprilie 5, 2020 la 7:09 am
    Permalink

    Hey there, You have done a fantastic job. I’ll certainly digg it and personally
    suggest to my friends. I am confident they will be
    benefited from this web site.

    Răspunde
  • aprilie 20, 2020 la 7:54 am
    Permalink

    Its like you read my mind! You appear to know so much about this, like you wrote the book in it or something.
    I think that you can do with some pics to drive the message home a bit,
    but instead of that, this is excellent blog. An excellent read.
    I’ll certainly be back.

    Răspunde
  • aprilie 21, 2020 la 11:10 pm
    Permalink

    Hey there! I know this is kinda off topic but I was wondering which
    blog platform are you using for this website? I’m getting tired of WordPress because
    I’ve had issues with hackers and I’m looking at alternatives for another platform.
    I would be awesome if you could point me in the direction of a
    good platform.

    Răspunde
    • aprilie 22, 2020 la 7:10 pm
      Permalink

      Hi, we use WordPress and is very good for us

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *