SPIRULINA – BENEFICII ȘI CUM SĂ O CONSUMI

Spirulina este o algă verde-albastră care se găsește sub formă de pulbere sau sub formă de tablete și face parte din categoria superalimentelor alături de chlorella, iarba de grâu, moringa etc. Se numesc superalimente deoarece au un conținut ridicat de nutrienți necesari organismului și au beneficii terapeutice uimitoare.

Spirulina este cunoscută ca un aliment bogat în nutrienți, deoarece este plină de vitamine, inclusiv vitaminele A, C, E și B, precum și o serie întreagă de minerale precum calciu, magneziu, zinc și seleniu.
Această algă este, de asemenea, o sursă excelentă de fier vegan, furnizând 2 mg pe lingură (7g), ceea ce reprezintă aproximativ 23% din valoarea necesară pentru bărbații de peste 18 ani și femeile de peste 50 de ani și 13% din necesarul zilnic recomandat pentru femeile cu vârsta cuprinsă între 19-49 de ani.
Spirulina este, de asemenea, bogată în proteine, cu doar 1 lingură (7g) furnizând aproape 4g de proteine pe porție.

VALORI NUTRIȚIONALE PER 100 G

Energie: 1.387Kj · 328Kcal
Carbohidrați: 9,7g (din zaharuri: <0,5g)
Grăsime: 1 g (saturat de acestea: <0,5 g)
Fibră: 6,8g
Proteine: 66,5g
Sare: 1,9 g
Vitamine și minerale: Vitamina B1: 2mg (181% NRV *), Vitamina B2: 4,5mg (375% NRV *), Vitamina B3: 25mg (156% NRV *), Vitamina B9: 350 µg (175% NRV *) , Vitamina B12: 350 ug (14.000% NRV *), Fier: 45mg (321% NRV *), Magneziu: 400mg (106% NRV *), Potasiu: 1.700mg (85% NRV *), Cupru: 0,2mg ( 20% NRV *), Mangan: 3,5mg (175% NRV *), Fosfor: 1300mg (185% NRV *), Clorofilă: 1.200mg

  • NRV: Valoarea de referință a nutrienților

Spirulina pulbere nu se poate consuma ca atare, deoarece nu are un gust prea plăcut, însă se poate adăuga în sucuri, în supe cremă, în mâncare de mazăre și se consumă maxim o linguriță pe zi. Este recomandat ca la început să adăugați doar un vârf de cuțit, după care treptat să măriți cantitatea pâna la o linguriță rasă. Luând spirulină pe stomacul gol, se va mări efectul de purificare a acestuia

Dacă nu obișnuiți să consumați zilnic sucuri sau diverse mâncăruri gătite în care să puteți adăuga spirulina pudră, puteți să luați tablete – suplimente și să le consumați ținând cont de prospectul fiecărui supliment.

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *