EXERCITII DE RESPIRATIE PENTRU INSOMNII

Te confrunți din ce în ce mai des cu insomnii și nu știi cum să depășești această perioadă? Îți propun să încerci câteva exerciții de respirație conștientă care îți liniștesc gândurile și te ajută să adormi mai rapid.

Respirația conștientă reduce stresul și anxietatea, echilibrează emoțiile, îmbunățește starea de sănătate. Deasemenea dezvoltă creativitatea, intuiția, stima de sine și starea de mindfulness.

Iată un exercițiu propus de dr. Andrew Weil pentru a elimina insomnia. Respiră în fiecare seară înainte de culcare în ritmul următor: inspiră pe nas numărând până la 4, ține cât numeri până la 7, apoi expiră numărând până la 8. Repetă până când îți schimbi starea și îți liniștești mintea. Insomnia apare de cele mai multe ori atunci când ai multe gânduri și nu ești liniștit.

Dan Brule, autorul cărții Respira pur si simplu recomandă o tehnică în care respiri ușor, relaxându-ți corpul complet pe măsură ce expiri. Inspiri aer pe nas, ușor, în ritmul tău, și expiri pe un ritm și mai ușor, imaginându-ți cum te scurgi și corpul devine din ce în ce mai moale. Atenția se concetrează pe relaxarea tuturor încheieturilor și mușchilor, pe predarea în fața gravitației și pe crearea senzației de topire la fiecare expirație. Nu face eforturi și nu te forța să inspiri, ci continuă să te relaxezi în timp ce faci asta.

Share