DE CE NU E BUNĂ COFEINA?

Este cofeina un ajutor pentru organismul nostru sau e doar un obicei al oamenilor, transformat într-un instrument de marketing pentru cea mai renumită băutură din lume? Cafeaua este singura băutură care a unit oamenii la aceeași masă și tot prin intermediul cafelei, oamenii au descoperit fenomenul de socializare. Numărul cafenelelor a întrecut cu mult numărul berăriilor și este una dintre cele mai de succes afaceri din toată lumea.

Unele dovezi sugerează că cofeina poate duce la beneficii pentru sănătate, cum ar fi riscul de accident vascular cerebral, boala Parkinson și demența, atunci când sunt consumate în cantități limitate. Un alt studiu însă, arată că aceasta nu face altceva decât să ne scadă nivelul de energie, și că efectul de trezire după o ceașcă de cafea este doar o setare mentală.

Cofeina este pentru energie exact așa cum sunt cardurile de credit pentru sănătatea financiară, provoacă dependență. Dacă vrei mai multă energie, hidratează-ți corpul. Bea in fiecare dimineață o cană de apă sau de ceai, apoi continuă cu asta toată ziua și te vei simți mult mai viu si mult mai energic. Cafeaua nu face altceva decât să îți deshidrateze corpul, iar nivelul de energie este doar pe termen scurt. Dacă totuși îți place gustul de cafea, poți alege o cafea decofeinizată, fără zahăr.

Efectele pe termen scurt ale cofeinei:

  1. Creșterea tensiunii arteriale
  2. Probleme cu somnul (insomnie)
  3. Urinare frecventă
  4. Stări agitate, de anxietate

Riscuri de sănătate cu cofeină pe termen lung:

  1. Palpitații cardiace sau ale probleme cardiace
  2. Schimbări de sănătate mentală
  3. Deshidratarea corpului
  4. Dureri de cap, migrene
Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *