TAI CHI – BENEFICII

Tai chi este o formă de exercițiu care a început ca o tradiție chineză. Se bazează în artele marțiale și implică mișcări lente și respirații profunde. Tai Chi are multe beneficii fizice și emoționale. Unele dintre beneficiile tai chi includ scăderea anxietății și depresiei și îmbunătățirea cunoașterii.

1. Reduce stresul

Unul dintre principalele beneficii ale tai chi este abilitatea sa de a reduce stresul si anxietatea, desi majoritatea dovezilor sunt anecdotice. În 2018, un studiu a comparat efectele tai chi asupra anxietății asociate stresului cu exercițiile tradiționale. Studiul a inclus 50 de participanți. Cercetatorii au descoperit ca tai chi a furnizat aceleasi beneficii pentru gestionarea anxietatii legate de stres ca exercitiu fizic. Deoarece tai chi include si meditatia si respiratia concentrata, cercetatorii au remarcat faptul ca tai chi poate fi superior altor forme de exercitii pentru reducerea stresului si a anxietatii. Cu toate acestea, este nevoie de un studiu mai amplu. Tai chi este foarte accesibil și are un impact mai redus decât multe alte forme de exerciții fizice. Cercetătorii au descoperit că este sigur și ieftin, deci poate fi o opțiune bună dacă sunteți altfel sănătos și suferiți de anxietate asociată stresului.

2. Îmbunătățește dispoziția

Tai chi poate ajuta la îmbunătățirea stării de spirit dacă sunteți deprimat sau anxios. Studiile preliminare sugerează că practicarea regulată a tai chi poate reduce simptomele de anxietate și depresie. Se crede că respirațiile și mișcările lente și atente au un efect pozitiv asupra sistemului nervos și asupra hormonilor care reglează starea de spirit. Sunt făcute cercetări suplimentare pentru a stabili o legătură clară între tai chi și spiritul îmbunătățit.

3. Un somn mai bun

Practicarea tai chi vă poate ajuta să aveți un somn mai liniștit. Un studiu a urmat tinerilor adulți cu anxietate după ce li s-au prescris două clase de tai chi în fiecare săptămână, timp de 10 săptămâni. Pe baza rapoartelor participanților, indivizii care au practicat tai chi au înregistrat îmbunătățiri semnificative ale calității somnului comparativ cu cei din grupul de control. Același grup a prezentat, de asemenea, o scădere a simptomelor lor de anxietate. Tai chi poate îmbunătăți somnul și pentru adulții mai în vârstă. Intr-un studiu publicat in 2016, cercetatorii au descoperit ca doua luni de clase de tai chi de doua ori pe saptamana au fost asociate cu un somn mai bun la adultii in varsta cu insuficienta cognitiva.

4. Reduce durerea din artrita

Într-un studiu pe scară mică din 2010, 15 participanți cu poliartrită reumatoidă (RA) au practicat tai chi timp de 12 săptămâni. La sfârșitul studiului, participanții au raportat mai puține dureri și au îmbunătățit mobilitatea și echilibrul.

Un studiu mai amplu, anterior, a găsit rezultate similare la persoanele cu osteoartrita genunchiului (OA). În acest studiu, 40 de participanți cu genunchi OA au practicat 60 de minute de tai chi, de două ori pe săptămână timp de 12 săptămâni. În urma studiului, participanții au raportat o reducere a durerii și o îmbunătățire a mobilității și a calității vieții.

În comparație cu terapia fizică, tai chi a fost, de asemenea, descoperit ca fiind la fel de eficace în tratamentul genunchiului OA. Întotdeauna discutați cu medicul înainte de a începe tai chi dacă aveți artrită. Este posibil să aveți nevoie să faceți versiuni modificate ale unor mișcări.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *