GUTUIA, ALIMENTUL MIRACOL AL TOAMNEI. BENEFICII SI PROPRIETATI.

Ca majoritatea fructelor, gutuia este bogată în nutrienți precum vitaminele A, B și C, fibre, și minerale precum potasiu, cupru, seleniu, zinc, fosfor, calciu, fier și magneziu. Deasemenea are și un conținut scăzut de grăsimi.

Iată câteva beneficii ale consumului de gutui:

Este o sursă bogată în vitamina C, contribuind cu aproape 25% din necesarul zilnic recomandat. Vitamina C ajută la stimularea imunității și la tratamentul afecțiunilor inflamatorii. De asemenea, are proprietăți anti-alergenice. Fructele și extractul de semințe se pot folosi pentru tratarea dermatitei atopice și a cistitei. poate fi, de asemenea, utilizat în prepararea produselor alimentare pentru persoanele care suferă de alergii.

Ajută la pierderea în greutate.Fructul este scăzut în calorii, dar bogat în fibre dietetice. O cantitate de 100 de grame de fructe proaspete de gutui nu conține decât 57 de calorii. De asemenea, este scăzut în grăsimi saturate, sodiu și colesterol. Toate aceste calitati fac din aceasta o alegere uimitoare pentru pierderea in greutate si sanatatea generala.

Citeste si:MIC DEJUN SANATOS CU OVAZ SI FRUCTE

Folosit în tratamentul ulcerului. Fenolii prezenți în gutui au fost găsiți a fi eficienți în ameliorarea ulcerului gastric. Sucul de gutui este, de asemenea, benefic pentru persoanele care suferă de ulcere gastrice. De asemenea, ajută la tratamentul ulcerelor peptice, deoarece calmează tractul gastrointestinal.

Gutuia este un remediu eficient în tratarea afecțiunilor stomacale. Amestecata cu miere, poate ajuta la tratarea colitei, diareei, constipației și infecțiilor intestinale. Siropul de gutuie este folosit pentru a trata hemoroizii.

Beneficii antioxidante. Acest fruct se mândrește cu uimitoarele proprietăți antioxidante datorită prezenței compușilor polifenolici. Acești antioxidanți luptă împotriva radicalilor liberi prezenți în organism, încetinind procesul de îmbătrânire, precum și prevenirea bolilor cardiovasculare și a accidentelor vasculare cerebrale.

 

Iată valorile nutritive pentru 100 g de gutuie naturală:

(Sursa: USDA National Nutrient data base)

*Procentajul reprezintă necesarul zilnic recomandat.

Energie: 57 Kcal 3%
Carbohidrati: 13.81 g 11%
Proteine: 0.40 g <1%
Grasimi: 0.10 g 0.5%
Colesterol: 0 mg 0%
Fibre: 1.9 g 4%
Vitamine:
Vitamina A: 40 IU 1%
Vitamina C: 15 mg 25%
Vitamina E: 0.12 mg 1%
Vitamina K: 4.5 µg 4%
Electroliți:
Sodiu: 1 mg 0%
Potasiu: 119 mg 2.5%
Minerale:
Calciu: 11 mg 1%
Cupru: 0.130 mg 14%
Fier: 0.70 mg 9%
Magneziu: 8 mg 2%
Fosfor: 11 mg 2%
Seleniu: 0.6 µg 1%
Zinc: 0.04 mg <1%

 

Gutuia se poate consuma ca atare în stare naturală, sau pot fi preparate diverse sucuri, ceaiuri, gemuri si dulcețuri. Scrie mai jos un comentariu și spune-ne dacă îți place gutuia și cum preferi să o consumi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *