4 MOTIVE PENTRU CARE TREBUIE SĂ FACI SPORT ZILNIC

După o rutină de aproape 6 ani de zile de mers la sală, situația creată de COVID-19 m-a forțat să deschid YouTube-ul și să fac mișcare acasă. La sală obișnuiam să merg de 4 ori pe săptămână și să fac diverse antrenamente ce durau o oră. Practic făceam mișcare 4 ore pe săptămână.

Fiind acasă, fără un instructor care să mă țină la o clasă de antrenament timp de 1 oră, după 30 de minute de exerciții pe saltea acasă, randamentul scade, în minte intervin gânduri precum „e de ajuns..” , „am obosit..” și astfel antrenamentul se incheie. Prin urmare, am hotărât să înlocuiesc programul de 1 oră de 4 ori pe săptămână, cu 30 de minute zilnic. După doar 5 zile, rezultatele au fost mult mai bune, pielea mult mai tonifiată, starea de spirit mult mai echilibrată, nivelul de energie mult mai înalt.

Iată 4 motive pentru care mișcarea zilnică e mult mai eficientă decât un program de antrenament la sală de 4 ori pe săptămână.

1. Limfa, lichidul alb care circulă prin tot corpul și are rolul de a curăța corpul de toxine, trebuie stimulată prin mișcare. Sistemul limfatic facilitează absorbția grăsimilor și protejează organismal de viruși și bacterii. Dacă limfa nu este activată zilnic, ea stagnează și crează multe blocaje sistemului digestiv.

2. Exercițiile fizice au mult mai multe beneficii, nu doar la nivel fizic. Acestea combat bolile, întăresc sistemul imunitar, activează circulația sângelui, îmbunătățesc starea de spirit, îți ridică nivelul de energie, te ajută să ai un somn mai odihnitor, îți îmbunătațesc viața sexuală, te echilibrează emoțional și multe altele. De aceea, pentru a obține cât mai multe beneficii de pe urma acestuia, sportul trebuie făcut zilnic.

3. Activitățile fizice provoacă creierul să elibereze neurotransmițători chimici cunoscuți sub numele de endorfine, care creează sentimente euforice și reduc stresul.

4. Așa cum stomacul tău cere mâncare zilnic, așa și sistemul muscular are nevoie de mișcare zilnic. A face sport doar de 4 ori pe săptămână câte o oră pe zi, e ca și cum ai alege să mănânci doar de 4 ori pe săptămână de 7 ori pe zi.

Mișcarea zilnică este mult mai eficientă dacă o practici zilnic minim 30 de minute, decât dacă o practici 4 zile pe săptămână. Nu contează neaparat timpul alocat, cât contează frecvența cu care practici. Indiferent că alegi să urci scările, să faci o plimbare mai alertă sau să faci diverse exerciții cu propria greutate, fă-o zilnic. Vei vedea beneficiile după câteva zile.

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *